home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ MacWorld 1998 January / Macworld (1998-01).dmg / Games World / Shareware Games / Board / Super Othello 2.3.1 / Documentation / Super Othello FAQ < prev    next >
Text File  |  1997-10-27  |  10KB  |  148 lines

  1. Super Othello Frequently Asked Questions
  2. © 1997 Yellow Lemon Software, all rights reserved.
  3.  
  4. This faq was last updated on October 27. 1997. If you have any questions not mentioned in the faq, please don't hesitate to ask. My e-mail address is yls@kagi.com.
  5.  
  6. Question #01: Why is the animation so slow and jerky?
  7.   Answer #01: You probably have one or more applications open that (for some reason)
  8.               requires a lot of processing time (SimpleText is one of the biggest
  9.               sinners if it has documents open). Super Othello is very forgiving, and
  10.               gives a lot of time to background processing. Also, Super Othello has a
  11.               built-in sleep mode wich is activated after approx. 30 seconds of
  12.               inactivity. The effects are noticable after a couple of minutes. During
  13.               games, this will also slow down the animation. To solve, you should make
  14.               a move, pull down a menu or click in the Super Othello window. The sleep
  15.               mode is only activated while the Super Othello application is in front.
  16.               If you have a slow Mac, like the original LC (or such), the animation is
  17.               bound to be jerky at times. I am thinking of ways to optimize the drawing
  18.               routines, but this is not included with v. 2.3.
  19.  
  20. Question #02: When I started Super Othello, my screen was set to 256 colors, but now I
  21.               have set it to thousands. Why doesn't the graphics improve?
  22.   Answer #02: This is because when Super Othello starts up, it checks the screen and then
  23.               loads the appropriate graphics. If you turn down Super Othello's query to
  24.               change the number of colors, Super Othello will load the 256 sprite sets,
  25.               which in turn reduces graphics quality. In other words, for the screen
  26.               changes to take effect, you have to restart Super Othello first. Why didn't
  27.               you just let Super Othello change it in the first place?
  28.  
  29. Question #03: I want to skip my move, but the Skip move command is disabled and I don't
  30.               seem to be able to drag the cube. What's wrong?
  31.   Answer #03: Previous versions of Super Othello (1.0 - 2.2) allowed you to skip moves
  32.               at any time. These older versions also implemented another way of skipping
  33.               moves -- the opponent was given two succesive moves. This has now been
  34.               changed (corrected, if you will) and the correct behaviour has been
  35.               implemented. After all, you can't skip a move when there are moves that
  36.               can be made!
  37.               If you can't see the move you can make, turn "Show available chips" on from
  38.               the Othello menu.
  39.  
  40. Question #04: The about box is all screwed up. Why is that?
  41.   Answer #04: Don't know. This is a bug which occurs very rarely and only when some
  42.               special conditions are met. It is not dangerous and it will probably
  43.               not crash your machine. It can be removed by restarting Super Othello.
  44.               If it doesn't improve, report it to me with details about your setup,
  45.               amount of RAM given to Super Othello, etc. so I can try to fix it.
  46.  
  47. Question #05: What's the deal with the Advanced menu?
  48.   Answer #05: This menu provides some special commands which can be useful for some
  49.               people (like me) when setting Super Othello up against another Macintosh
  50.               Othello/Reversi game on the same machine. This mainly concerns games which
  51.               use an inverse opening formation. The Switch places option is however
  52.               useful as a shortcut (instead of going via the Settings dialog). If you are
  53.               annoyed by its presence, typing cmd-shift-a will hide it. The changes are
  54.               not permanent, though.
  55.  
  56. Question #06: Aaargh! My alternate boards don't work! Is there anything I can do?
  57.   Answer #06: You will, unfortunately, not be able to make your old alternate boards
  58.               work with Super Othello. However, if there is a board layout which you
  59.               particularly like, you can create it by following these simple steps:
  60.                - start a new game
  61.                - hold the option key down while dragging the chips on the board to
  62.                  their desired position
  63.                - if you need more than the two green and red chips, hold the option
  64.                  key down while you drag chips to the board from the red and green
  65.                  chips in the sidebar
  66.                - save your game _without_ making any moves
  67.               That's it! Now anytime you want to play a game using your alternate board,
  68.               all you have to do is load the game you saved and start playing!
  69.               NOTE: Make sure that you have autoskipping turned off in case you move the
  70.               chips in a way that results in no available moves for the starting player.
  71.               ALSO NOTE: Undoing moves from this saved game would constitute as a bad
  72.               idea, since you "cheated" to make the board. You would probably end up with
  73.               a garbage board.
  74.  
  75. Question #07: Why does Super Othello sometimes start a game all by itself?
  76.   Answer #07: This is what is known as a demonstration mode. All cool games have it,
  77.               and besides, it looks much better when Super Othello plays a game against
  78.               itself as opposed to just sitting there doing _nothing_. You may also notice
  79.               that the cube keeps spinning while you have the about box open.
  80.  
  81. Question #08: What about network play? I've been poking around the resource fork of
  82.               Super Othello and have found a Network menu.
  83.   Answer #08: Network play will come. When is another story, as my testing has become
  84.               more problematic. It is scheduled for version 2.4 or 2.5 (along with a
  85.               number of other cool features... check the YLS homepage for updates).
  86.               As for the Network menu, no network code is included with Super Othello,
  87.               so even if you did manage to make it visible, it wouldn't _do_ anything.
  88.  
  89. Question #09: What about IOS then?
  90.   Answer #09: Super Othello will not support IOS connections, atleast not for some time
  91.               anyway. If I'm encouraged enough I might implement this, but for the
  92.               moment IOS has a very low priority.
  93.  
  94. Question #10: What's IOS?
  95.   Answer #10: IOS (= Internet Othello Server) is an Internet-based server where you can
  96.               meet people and play games of othello with them. It's sort of like network
  97.               play with sugar on top.
  98.  
  99. Question #11: What are some of the features planned for future versions of Super Othello?
  100.   Answer #11: The following is currently not even on the drawing board (literally), and
  101.               there are no guarantees that any of the following will be implemented in 
  102.               future versions of Super Othello. Planned features for Super Othello
  103.               include
  104.                - ability to choose color and surface of the chips
  105.                - network play, possibly with chatting
  106.                - differently shaped chips with morphing effects
  107.                - sounds ... ?
  108.                - alternate board support
  109.  
  110. Question #12: I have cheated and tried to undo a move. Now the board doesn't look anything
  111.               like what it should.
  112.   Answer #12: Undoing moves after you have cheated is a bad idea, since Super Othello
  113.               only stores the moves made, not the entire board for each turn. You will
  114.               have to avoid undoing moves after cheating... Sorry. It is a bit strange
  115.               that you did even as much as manage to undo a move, since both the undo
  116.               arrow and the Undo move item in the Edit menu become disabled after
  117.               cheating.
  118.  
  119. Question #13: Wow, I'm impressed and I want to pay for Super Othello. How do I do that?
  120.   Answer #13: Very simple. Without going into details, the price is $15, £10 or NOK 100.
  121.               For some more detailed info, read the document "Paying for Super Othello".
  122.               If this document, or the Register application, did not come with Super
  123.               Othello, contact me and I will send the information or the Register
  124.               application to you. My e-mail address is yls@kagi.com.
  125.  
  126. Question #14: You say your e-mail address is yls@kagi.com, but previously it was
  127.               stoedle@online.no. Have you changed _again_?
  128.   Answer #14: No. Yls@kagi.com is a forwarding address, meaning that if I ever change
  129.               from stoedle@online.no to something else, you could still send e-mail
  130.               to yls@kagi.com since the mail would always go to the correct address.
  131.               You can, of course, still send mail to stoedle@online.no, but if your mail
  132.               is returned, try yls@kagi.com instead.
  133.  
  134. Question #15: I have registered, but my registration code doesn't work. Can you tell me
  135.               what is wrong?
  136.   Answer #15: You must enter your name and registration code _exactly_ as typed on the
  137.               registration card, otherwise you will get a dialog saying you entered the
  138.               wrong code. If you have done this, contact me and I will try to come up
  139.               with a solution.
  140.  
  141. Question #16: I registered a version of Super Othello which did not come with a serial
  142.               number or a shareware reminder. What should I do?
  143.   Answer #16: Contact me. I will provide you with a code as soon as I receive your
  144.               request. If you have an e-mail address, including it will speed up the
  145.               process, as I don't have to start fumbling with envelopes, stamps and all
  146.               that. You will, of course, get your code either way, as long as the address
  147.               recorded on you is current. I apologize for any inconvenience this has
  148.               caused.